USLUGE STRUČNE PROCJENE DJECE

Nalazi i mišljenja defektologa

KOJE PROCJENE RADIMO


Naš dnevni centar angažira više defektologa različitih specijalnih usmjerenja. U našim prostorijama imamo mogućnost organizirati i provesti stručnu opservaciju djeteta, izvršiti testiranja i procjenu nakon čega se djetetu izdaje nalaz i mišljenje o njegovom stanju.

Nalaz i mišljenje koje možemo raditi:

Klinički psiholog

Za djecu

  • procjena psihomotornog statusa/razvoja
  • procjena socio-emocionalnog razvoja
  • kliničku psihodijagnostiku razvojnih poremećaja i kreiranje tretmana razvojnih teškoća te neurorehabilitaciju
  • psihodijagnostiku različitih psihičkih poremećaja djece i adolescenata
  • psihodijagnostiku i tretman kod djece i adolescenata sa školskim neuspjehom
  • identifikaciju darovite djece i adolescenata te preporuke za postupke prema njima
  • procjenu efikasnosti tretmana kod djece s emocionalnim poremećajima
  • psihodijagnostiku i tretmane djece s psihosomatskim poremećajima
  • i druge procjene iz domene struke

Za odrasle

  • psihodijagnostika   intelektualnih i emocionalnih poremećaja te poremećaja ličnosti
  • procjenu sposobnosti nakon moždanih udara, prometnih i drugih nesreća, nakon stresnih situacija, zlostavljanja.
  • neuropsihološka dijagnostika
  • savjetovanje i terapija kod partnerskih i bračnih problema
  • savjetovanje osoba s psihosomatskim i autoimunim bolestima (bolesti štitnjače, rak, psorijaza….)
  • savjetovanje osoba s problemima u poslovnom okruženju
  • savjetovanje osoba koje su žrtve zlostavljanja (mobbinga)
  • psihoonkološke intervencije
  • savjetovanje roditelja o uspješnom odgoju djece
  • psihoterapija
  • savjetovanje za roditelje o potrebama i tretmanu djece s razvojnim teškoćama i osoba s invaliditetom te darovite djece

Logoped surdoaudiolog

Logopedska dijagnostika je proces čija je svrha i cilj otkrivanje potencijalnih poteškoća kod djece i odraslih.

Provodi se putem opservacije, intervjua s roditeljima, primjenom standardiziranih testova te putem različitih logopedskih zadataka kojima se procjenjuju određena područja jezičkog, govornog i komunikacijskog razvoja.

Logopedska procjena se sastoji od opservacije djeteta i razgovora sa roditeljima. Zavisno oduzrasta djeteta i ona se razlikuje , ali ono što je važno imati na umu je da praktično nikada nije prerano za logopedsku procjenu. Govor i jezik su najsloženije funkcije i ne mogu se posmatrati izolovano od drugih funkcija koje im prethode, prate i pokreću ih.. Logopdska procjena podrazumijeva dakle i procjenu svih funkcija koje prethode razvoju govora i jezika.

Opservacija djeteta u okviru logopedske procene

Opservacija djeteta se obavlja u uslovima koji su prijatni i za dijete i za roditelje. Logopedska procjena se ne odnosi samo na procenu govorno-jezičkog nivoa, kako se često u prvom momentu pomisli. Upravo ta pomisao zbuni roditelje kada dobiju savjet da bebu odvedu na logopedsku procjenu ili malo dijete koje još nije progovorilo. Razvoju jezika i govora prethodi široka lepeza drugih pojedinačnih funkcija, koje logoped takođe procenjuje. Važno je procijeniti kako se razvijaju funkcije koje utiču na razvoj govora i jezika, a ne samo govor i jezik.

Pored govora i jezika, tokom logopedske procjene se takođe procenjuju i:

  • Pažnja
  • Emocionalne reakcije
  • Motorika
  • Ponašanje bebe/djeteta prema ljudima ili predmetima
  • Igra

Igra je aktivnost koja je prirodna i prijatna za djecu, a upravo kroz igru sa djetetom logoped dolazi do odgovora na ključna pitanja na osnovu kojih donosi zaključak o stanju djeteta, o svim njegovim jakim stranama kao i o tome na kom planu je potrebno započeti stimulaciju, ako za tim ima potrebe.

Razgovor sa roditeljima u okviru logopedske procjene

Kroz razgovor sa roditeljima logoped prikuplja relevantne informacije i na osnovu njih i opservacije djeteta, pravi konačni plan tretmana, ukoliko za tim ima potrebe. U situaciji u kojoj logoped zaključi da je razvoj deteta uredan, roditelji dobijaju prvo potvrdu o tome, a zatim informacije o karakteristikama naredne razvojne faze njihovog djeteta. Roditelji dobijaju savjete i instrukcije na koji način mogu najbolje da stimulišu razvoj djeteta, što doprinosi jačanju rediteljskih veština. Uloga roditelja je veoma važna, oni su aktivni saradnici u procjeni a pogotovo u terapiji.

Individualni pristup je osnovni postulat. Svaka priča je individualna, pa se shodno tome nakon logopedske procjene, plan pravi za svako dijete ponaosob.

Nakon provedene logopedske dijagnostike, roditelji/skrbnici dobivaju sve informacije o postignutim rezultatima dijagnostike te o tome je li i koliko često je potrebno pohađanje logopedskog tretmana.

Logopedska dijagnostika se provodi individualno, u trajanju od 45 – 90 minuta, ovisno o dobi djeteta i složenosti poremećaja.

Postoji li potreba za dodatnim pretragama (psiholog, edukator – rehabilitator, otorinolaringolog, neurolog, audiolog…) uputit ćemo Vas kod stručnjaka iz navedenih područja s kojima surađujemo, a čije mišljenje i nalaz nam može pomoći u daljnjem radu.

Logopedska dijagnostika obuhvaća:

  • procjenu ranog komunikacijskog i jezično, govornog razvoja
  • procjenu teškoća socijalne komunikacije i teškoća iz spektra autizma
  • procjenu fonološko-artikulacijskih poremećaja
  • procjenu poremećaja tečnosti govora (mucanje i brzopletost)
  • procjenu razvojnog jezičnog poremećaja
  • procjenu predvještina čitanja, pisanja i računanja (predškolska dob)
  • procjenu čitanja, pisanja i računanja (školska dob)
  • procjenu specifičnih teškoća u učenju (disleksija, disgrafija i diskalkulija)
  • procjenu jezika, govora, čitanja i pisanja kod osoba s afazijom
  • procjenu ostalih logopedskih poremećaja (dječja govorna apraksija, poremećaj glasa, oštećenja sluha…)

Specijalni edukator i rehabilitator

Edukator i rehabilitator je stručnjak koji provodi rehabilitaciju djece s razvojnim teškoćama ili sumnjama na iste.

Edukacijsko rehabilitacijska procjena odnosi se na sveobuhvatnu procjenu djetetovih:
– fizičkih,
– kognitivnih,
– komunikacijskih,
– emocionalnih i
– socijalnih razvojnih kapaciteta

Temeljem ovih procjena nadograđuju se daljnji programi za poticanje razvoja.
Edukacijsko rehabilitacijska procjena se vrši pomno biranim mjernim instrumentima i testovima imajući na umu individualni djetetov rast i razvoj, vrstu teškoće i dob.

Kroz individualizirane postupke provodi se rad na raznim razvojnim područjima;
– poticanje perceptivno motoričkog razvoja,
– strukturirane programe s elementima vizualne podrške (PECS) ,
– poticanje razvoja kognitivnih vještina,
– socijalnih vještina,
– poticanje razvoja pažnje,
– koncentracije,
– poticanje fine motorike i grafomotorike,
– kao i pripreme za školu.

Djetetov napredak kontinuirano se prati, provodi se savjetovanje s roditeljima, a po potrebi i s drugim osobama prisutnima u djetetovoj okolini (učitelji, pomoćnici u nastavi, odgajatelji…) s kojima je moguća suradnja u vidu podrške pri pisanju IEP-a, IOOP-a, IPPSI-a i sl.

Dodatni edukacijsko rehabilitacijski postupci koji su usmjereni prema planiranju podrške djeteta/odrasle osobe odnose se na tehnike individualnog i grupnog poučavanja, poticanje razvoja kognitivnih, praktičnih i socijalnih kompetencija, poticanje harmoničnih odnosa s vršnjacima, poticanje osobnog i socijalnog razvoja u grupi, poticanje razvoja prirodnog kruga podrške, modeli osobno i obiteljski usmjerenog planiranja podrške te tranzicijski programi.

Edukacijsko rehabilitacijska procjena odnosi se procjenu djetetovog:

  • motoričkog razvoja (grube i fine motorike, vizuo-motorne koordinacije),
  • procjena lateralizovanosti*,
  • razvoja mišljenja,
  • razvoja pažnje i pamćenja,
  • razvoj govora (prvenstveno razumijevanja govora),
  • socio-emocionalni razvoj.

Procjena kod edukatora i rehabilitatora ima za cilj da kroz opise djetetovih sposobnosti u određenim segmentima razvoja ukaže na eventualnu neusklađenost ili kašnjenje u psihomotoričkom razvoju.

________________________________________

*Lateralizovanost

Što je lateralizacija

Lateralizovanost predstavlja podijeljenost tijela na dvije simetrične polovine, desnu i lijevu. Dijete je samostalno otkriva u vrijeme pojave logičkog mišljenja. Saznanje da se tijelo i prostor dijele na dvije strane predstavlja poslednju fazu u razvoju doživljaja tjelesne cjelovitosti.

Defektolog ispituje upotrebnu lateralizovanost i ukoliko je dijete izrazito desnoruko ili ljevoruko radiće se vježbe za uočavanje i stabiliziranje lateralizovanosti. Kada dijete koristi obje ruke podjednako, a to pokaže i pri ispitivanju gestualne lateralizovanosti, radit će se vježbe za usmjeravanje lateralizovanosti u dogovoru s liječnikm.

Procjenjuje se:

1. upotrebna DL gornjih ekstremiteta
2. gestualna DL gornjih ekstremiteta
3. DL donjih ekstremiteta
4. DL čula vida
5. DL čula sluha



PROCJENA SPOSBNOSTI KOD DJECE S POSEBNIM POTREBAMA

1. PROCJENA ORGANIZIRANOSTI PSIHOMOTORIKE

PROCJENA PSIHOMOTORIKE DONJIH EKSTREMITETA

  • opis hoda (ujednačen, stabilan, pravolinijski)
  • sposobnost usklađivanja hoda po ritmu
  • posturalna organiziranost (skakutanje, stajanje, na lijevoj nozi)
  • uspješnost trčanja i poskakivanja u mjestu (trčanje u mjestu uz podizanje koljena, trčanje u mjestu poskakivanje na jednoj nozi)

PROCJENA PSIHOMOTORIKE GORNJIH EKSTREMITETA

  • procjena vizuomotorne kontrole (manipulacija igre praćenje pogledom pokreta ruku…)
  • manipulativna spretnost ruku (nizanje kuglica na žicu… navijanje matice na vijak do kraja…)
  • diferenciranost motorike prstiju (ispitanik podiže prst koji mu se pokaže, širi prst po prst od palca do malog prsta…)

PROCJENA MOGUĆNOSTI KONTROLE MOTORIKE TIJELA U CJELINI

  • kontrola motorike u mirovanju (stoji mirno ispruženih ruku pored tijela, zatvorenih očiju jedan minut…)
  • kontrola motorike u mirovanju (uz brojanje (BIŠE) kontrola motorike uz guranje)

PROCJENA MOGUĆNOSTI ODRŽAVANjA RAVNOTEŽE TIJELA

  • procjena održavanja ravnoteže pri hodu i stajanju
  • procjena ravnoteže na jednoj nozi
  • procjena ravnoteže probom ”VAGA”

PROCJENA KOORDINACIJE POKRETA

  • procjena koordinacije gornjih ekstremiteta
  • procjena koordinacije gornjih i donjih ekstremiteta
  • procjena koordinacije gornjih i donjih ekstremiteta po ritmu

2. DOMINANTA LATERALIZACIJA

  • Upotreba dominantne lateralizacije gornjih ekstremiteta
  • Gestualna lateralizacija gornjih ekstremiteta
  • Dominantna lateralizacija vida
  • Dominantna lateralizacija sluha
  • Procjena dominante lateralizaicje donjih ekstrmeiteta

3. PRAKSIČKA ORGANIZIRANOST

  • procjena melekinstičke praksije
  • procjena organiziranosti praksije muskulature lica
  • procjena organiziranosti idsmotorne praksije
  • procjena organiziranosti idsatorne praksije
  • procjena organiziranosti konstruktivne praksijeprocjene kvaliteta lineacije

4. GNOSTIČKA ORGANIZIRANOST
(sposobnost osobe da prepozna oblike, simbole i značenje pojava koja se opažaju čulima)

  • poznavanje dijelova tijela
  • poznavanje lateralizovanosti na sebi i drugom
  • procjena doživljaja tijela u prostoru
  • procjena opažanja odnosa u prostoru i predstavnog prostora
  • test reprodukcije modela štapićima – STICK test procjena doživljavanja i opažanja vremena

5. PRAKTOGNOSTIČKA ORGANIZIRANOST

  •   test imitacije pokreta

6. PISANI GOVOR

  • procjena grafomotornog čina
  • skraćena procjena pisanja kod grafomotornog čina
  • procjena zrelosti rukopisa
  • procjena disgrafičnosti rukopisa

7. ORGANIZIRANOST SAZNANJA

  • rano djetinjstvo (do tri godine)
  • djetinjstvo (do sedme godine)
  • mlađi školski uzrast

8. PROCJENA GOVORA

  • opis glasa
  • ritam i tempo
  • opis artikulacije
  • pasivni govor
  • aktivni govor
  • leksičke sposobnosti
  • pravopisna razina rukopisa – disortografija
  • semantički razina
  • procjena kognitivnog i jezičkog razvoja – test slobodnih asocijacija

9. PROCJENA PONAŠANjA

  • obiteljska ponašanja u obitelji
  • obiteljska anamneza i atmosfera
  • procjena ponašanja djece mlađeg školskog uzrasta

Stručna procjena

NALAZI I MIŠLJENJA NAŠIH DEFEKTOLOGA

Naši defektolozi omogućavaju izradu procjene djeteta uz izdavanje dokumenta s nalazom i mišljenjem.


Procjena kliničkog psihologa

Nalazi i mišljenje iz područja sociopedije i neuropsihologije


Procjena logopeda i surdoaudiologa

Nalazi i mišljenje iz područja logopedije i surdoaudiologije.


Procjena edukatora rehabilitatora

Nalazi i mišljeja iz područja specijalnog edukatora i rehabilitatora.


Ostali nalazi i mišljenja defektologa

Naš tim stučnjaka pruža i druge nalaze i procjene za djecu i odrasle.

DNEVNI CENTAR ANGELUS

Nalazite se na službenoj web stranici Dnevnog centra Angelus. Dnevni centar Angelus je organizacijska jedinica Udruge roditelja djece s posebnim potrebama Angelus iz Domaljevca. Organe upravljanja Centrom (Upravni odbor i Predsjednik udruge) i uposlenike Dnevnog centra Angelus možete kontaktirati samo preko službenih adresa za kontakt koje su postavljene na ovoj stranici. Svi drugi kontakti se mogu smatrati irelevantnim.

Copyright UDRUGA ANGELUS 2023. Sva prava pridržana.