Naš dnevni centar raspolaže s velikim prostorom koji je organiziran za provedbu aktivnosti senzorne integracije i mi taj prostor prostor koristimo pod nazivom Igraonica, budući da kroz igru i zabavu djeci pružamo terapije i provodimo vježbe senzorne integracije. Blizu 60 kvadrata korisne površine u prostoriji koja je klimatizirana djeci osigrava uvjete za igru i zabavu. Pojedinačni i grupni tretmani kroz razne vidove senzorne terapije koja djeca doživljavaju kao igru odlična su osnova za analizu aktivnosti djeteta. Rastavljanje aktivnosti na korake i komponente (senzoričke, motoričke, kognitivne, percepcijske, psihosocijalne) daju sliku koje vještine sama aktivnost zahtijeva i kojim vještinama dijete raspolaže.
Naša igraonica omogućava provedbu senzorne terapija koja u prostoru igraonice daje širu sliku i veće mogućnosti od tremana u snezoričkoj sobi. Jedna drugu nadopunjuju i djeca dobivaju kompletan opseg senzorne terapije
Što je senzorna integracija
Senzorna integracija je neurobiološka aktivnost koja omogućava primanje i obradu osjetnih informacija koje u mozak pristižu iz različitih osjetila kojima doživljavamo svijet (vid, sluh, njuh, dodir, okus itd.), zatim se te informacije obrađuju i na njih možemo odgovoriti nekom aktivnošću.
VESTIBULARNE VJEŽEBE I TRETMANI
Vestibularni sustav pruža informacije i daje podatke o djetetu, o njegovom položaju i kretanju u prostoru.
Vestibularni sustav omogućuje:
PROPRIOCEPTIVNI SUSTAV
Daje informacije o kretnjama zglobova i tijela, informacije o opsegu, snazi, trajanju, smjeru kretnji, položaju tijela ili dijelova tijela u prostoru i tonusu mišića.
Glavna zadaća omogućavanje kretnji i dobivanje povratne informacije o izvedenom pokretu. Zajedno s vestibularnim sustavom upravlja mišićnim tonusom, kontrola držanja tijela i stvaranje sheme tijela.
TAKTILNI SUSTAV
Reagira na dodir, pritisak, bol, temperaturu i vibraciju.
Daje informacije o mjestu, vremenu i izvoru nekog dodira, te veličini, sastavu i obliku predmeta.
Vježbe: prepoznavanje predmeta opipom, lokalizacija dodira, pridonosi razvoju sheme tijela, zaštitni i odbijajući sustav.
VIZUALNI SUSTAV
Izvor informacija o kretanju, uključen u motoričko planiranje i anticipaciju.
Povezan s vestibularnim sustavom za kontroliranje ravnoteže.
AUDITIVNI SUSTAV
Vježbe: preobrazba zvučnih podražaja u osjetnu percepciju.
Funkcionalno značenje :
Terapiju senzorne integracije mogu koristiti djeca s disfunkcijama i teškoćama senzorne integracije, samoregulacije, poremećaja mišićnog tonusa, teškoćama u finoj i gruboj motorici, poremećaja motoričkog planiranja, slabe organizacije ponašanja, poremećaj percepcije, poremećaj uzbuđenosti, poremećaj budnosti i otežanog igranja.
Senzorno integracijska disfunkcija kao neurološki poremećaj može se pojaviti kao samostalna teškoća ili može biti obilježena određenim stanjem, sindromom ili bolesti u slučajevima nedovoljne zrelosti živčanog sustava zbog prijevremenog rođenja, kod djeca s teškoćama u motoričkom razvoju, kod cerebralne paralize, djece s autističnim spektrom, djece s oštećenjem vida, djece s poremećajem pažnje (ADHD), djece s teškoćama u jeziku i govoru, učenju, djece s oštećenjem sluha, djece s intelektualnim teškoćama i dr.
Terapija senzorne integracije dokazano poboljšava kvalitetu prilagođavajućeg ponašanja djeteta i omogućuju mu primjerene reakcije na zahtjeve okoline.
Oprema se sastoji od:
SENZORNA INTEGRACIJA POMAŽE:
Antigravitacijski pokret, pokreti s opterećenjem, linearni i rotacijski pokreti, taktilni feedback..DOK SE DIJETE IGRA!!!
CILJ I SVRHA TERAPIJA SENZORNE INTEGRACIJE KROZ IGRU
Poboljšanje sposobnosti djeteta za interakciju s objektima u prostoru u: