Rehabilitator je stručnjak koji radi s djecom i odraslim osobama s posebnim potrebama (intelektualne teškoće, oštećenja mentalnog zdravlja, oštećenje vida, oštećenja sluha, kronične bolesti, oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju)
Rehabilitator provodi habilitaciju i rehabilitaciju djece i odraslih osoba s posebnim potrebama (intelektualne teškoće, oštećenja mentalnog zdravlja, oštećenje vida, oštećenja sluha, kronične bolesti, oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju ).
Navedeni procesi sastoje se od dijagnostike, tretmana i evaluacije njihove učinkovitosti. Neki od edukacijskih, habilitacijskih i rehabilitacijskih programa koje provodi rehabilitator su: program bazične perceptivno-motoričke stimulacije, rani interventni program, program rehabilitacije putem pokreta, program poticanja razvoja kognitivnih sposobnosti, tranzicijski program kojim se odraslim osobama s posebnim potrebama pruža potpora u nekim prijelomnim razdobljima njihovog života, program orijentacije i kretanja slijepih osoba, itd.
Diplomirani oligofrenolog, diplomirani tiflolog i diplomirani somatoped su ekvivalent današnjem zvanju dipl. edukator-rehabilitator.
Defektolog – surdoaudiolog provodi rehabilitaciju slušanja i govora koristeći adekvatne postupke, tehnike, metode u radu i savremenu elektro – akustičku opremu. Na taj način omogućava da se djeci sa različitim slušnim i govornim oštećenjima, putem preostalih slušnih ostataka i taktiliteta, pomogne u razvoju slušanja i doprinese razvoju govora i bogaćenju jezika.
Defektolog-logoped je stručnjak osposobljen za rad na prevenciji, otkrivanju, procjeni, dijagnostici, savjetovanju, rehabilitaciji i tretmanu teškoće humane komunikacije, a što podrazumijeva teškoće jezika, govora i glasa, teškoće u čitanju i pisanju, teškoće oralno-laringealnih funkcija te teškoće u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji kod osoba sa teškoćama u razvoju.
Defektolog-tiflolog je kompetentan za rad u području pedagoške i kliničke edukacije i rehabilitacije osoba sa oštećenjem vida (slijepom i slabovidnom djecom i odraslima), stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba s oštećenjem vida i višestrukim teškoćama.
Defektolog-somatoped radi u području preventivnog djelovanja i stimulacije motoričkih i kognitivnih sposobnosti koje osoba sa deficitom psihofizičkih funkcija usmjerava ka socijalnom polju. Područje rada obuhvata individualni i grupni tretman primjenom dijagnostičkih, terapijskih procedura i relaksacionih tehnika te je stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba s motoričkim teškoćama i hroničnim bolestima i višestrukim teškoćama.
Defektolog-oligofrenolog je stručnjak koji radi sa djecom koja imaju različite razvojne teškoće. Bavi se rehabilitacijom, edukacijom i socijalnom zaštitom osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. Dakle, oligofrenolog je stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba sa intelektualnim teškoćama i višestrukim teškoćama.
Edukator-rehabilitator je stručnjak koji posjeduje znanje o edukacijsko- rehabilitacijskim postupcima u radu sa djecom i odraslima koji imaju različite razvojne teškoće, zatim teorijska znanja i praktične vještine iz prevencije, dijagnostike, rehabilitacije i edukacije osoba s intelektualnim teškoćama, motoričkim teškoćama i hroničnim bolestima i oštećenjem vida svih dobnih skupina.
Logoped-audiolog je stručnjak koji radi na prevenciji, ranom otkrivanju i evidentiranju, dijagnostici i tretmanu teškoće glasa, govora, jezika i sluha te na prevenciji, ranom otkrivanju, dijagnostici i tretmanu teškoće verbalne i neverbalne komunikacije u osoba sa teškoćama u razvoju (intelektualnim teškoćama, tjelesnom invalidnošću i hroničnim bolestima, sljepoćom i slabovidnošću, teškoćama autističnog spektra, višestrukim teškoćama, cerebralnim teškoćama koji prate starenje, potrebom za augmentativnom i alternativnom komunikacijom).
Socijalni pedagog je nezavisan stručnjak, čije se osnovne aktivnosti ostvaruju na području prevencije, tretmana i posttretmana djece, mladih i odraslih osoba s rizikom za teškoće ili s teškoćama u ponašanju te se bave primarnom prevencijom, detekcijom, identifikacijom, dijagnosticiranjem, raznim intervencijama i tretmanom, procesuiranjem i naknadnom brigom za djecu, mlade i odrasle osobe s rizikom za teškoće ili s teškoćama u ponašanju, te njihovim socijalnim okruženjem, u funkciji odgoja, socijalizacije, rehabilitacije i socijalne integracije.
Edukacijski rehabilitator je stručnjak koji je osposobljen za pružanje sveobuhvatne podrške osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju. To podrazumijeva rad sa djecom i odraslim osobama s oštećenjem vida, motoričkim poteškoćama, intelektualnim teškoćama i kombiniranim smetnjama.
Edukacijski rehabilitator prepoznaje i uočava potrebe svakog djeteta, teškoće u razvoju koje se mogu pojaviti te faktore rizika u ranom razvoju djeteta. Kroz odabir primjerenih tehnika procjene, edukacijski rehabilitatori provode procjenu, integriraju podatke iz različitih izvora procjene te rade na praćenju ishoda procjene za izradu individualiziranih odgojno-obrazovnih programa.
Pored rada s djecom, važno područje rada su i roditelji djece s teškoćama u razvoju. Uloga edukacijskog rehabilitatora je upoznati roditelja s vrstom i stupnjem teškoće kod djeteta, te pružiti podršku u prihvaćanju i razumijevanju djetetove teškoće. Također, edukacijski rehabilitator daje smjernice kako i na koji način roditelji mogu pomoći djetetu i olakšati mu razvoj u obiteljskom okruženju. Suradnja i zdrava komunikacija roditelja i stručnjaka je važna karika u razvoju djeteta.
Edukacijski rehabilitator Vam nudi: