EDUKATOR-REHABILITATOR

Što je edukator-rehabilitator i čime se bavi?

ŠTO RADI EDUKATOR-REHABILITATOR


Rehabilitator je stručnjak koji radi s djecom i odraslim osobama s posebnim potrebama (intelektualne teškoće, oštećenja mentalnog zdravlja, oštećenje vida, oštećenja sluha, kronične bolesti, oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju)
Rehabilitator provodi habilitaciju i rehabilitaciju djece i odraslih osoba s posebnim potrebama (intelektualne teškoće, oštećenja mentalnog zdravlja, oštećenje vida, oštećenja sluha, kronične bolesti, oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju ).
Navedeni procesi sastoje se od dijagnostike, tretmana i evaluacije njihove učinkovitosti. Neki od edukacijskih, habilitacijskih i rehabilitacijskih programa koje provodi rehabilitator su: program bazične perceptivno-motoričke stimulacije, rani interventni program, program rehabilitacije putem pokreta, program poticanja razvoja kognitivnih sposobnosti, tranzicijski program kojim se odraslim osobama s posebnim potrebama pruža potpora u nekim prijelomnim razdobljima njihovog života, program orijentacije i kretanja slijepih osoba, itd.

Diplomirani oligofrenolog, diplomirani tiflolog i diplomirani somatoped su ekvivalent današnjem zvanju dipl. edukator-rehabilitator.

Kompetencije stručnih zvanja

Defektolog surdoaudiolog provodi rehabilitaciju slušanja i govora koristeći adekvatne postupke, tehnike, metode u radu i savremenu elektro – akustičku opremu. Na taj način omogućava da se djeci sa različitim slušnim i govornim oštećenjima, putem preostalih slušnih ostataka i taktiliteta, pomogne u razvoju slušanja i doprinese razvoju govora i bogaćenju jezika.

Defektolog-logoped je stručnjak osposobljen za rad na prevenciji, otkrivanju, procjeni, dijagnostici, savjetovanju, rehabilitaciji i tretmanu teškoće humane komunikacije, a što podrazumijeva teškoće jezika, govora i glasa, teškoće u čitanju i pisanju, teškoće oralno-laringealnih funkcija te teškoće u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji kod osoba sa teškoćama u razvoju.

Defektolog-tiflolog je kompetentan za rad u području pedagoške i kliničke edukacije i rehabilitacije osoba sa oštećenjem vida (slijepom i slabovidnom djecom i odraslima), stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba s oštećenjem vida i višestrukim teškoćama.

Defektolog-somatoped radi u području preventivnog djelovanja i stimulacije motoričkih i kognitivnih sposobnosti koje osoba sa deficitom psihofizičkih funkcija usmjerava ka socijalnom polju. Područje rada obuhvata individualni i grupni tretman primjenom dijagnostičkih, terapijskih procedura i relaksacionih tehnika te je stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba s motoričkim teškoćama i hroničnim bolestima i višestrukim teškoćama.

Defektolog-oligofrenolog je stručnjak koji radi sa djecom koja imaju različite razvojne teškoće. Bavi se rehabilitacijom, edukacijom i socijalnom zaštitom osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. Dakle, oligofrenolog je stručnjak sa kompetencijama kako slijedi: prevencija, rano otkrivanje, dijagnostika i tretman osoba sa intelektualnim teškoćama i višestrukim teškoćama.

Edukator-rehabilitator je stručnjak koji posjeduje znanje o edukacijsko- rehabilitacijskim postupcima u radu sa djecom i odraslima koji imaju različite razvojne teškoće, zatim teorijska znanja i praktične vještine iz prevencije, dijagnostike, rehabilitacije i edukacije osoba s intelektualnim teškoćama, motoričkim teškoćama i hroničnim bolestima i oštećenjem vida svih dobnih skupina.

Logoped-audiolog je stručnjak koji radi na prevenciji, ranom otkrivanju i evidentiranju, dijagnostici i tretmanu teškoće glasa, govora, jezika i sluha te na prevenciji, ranom otkrivanju, dijagnostici i tretmanu teškoće verbalne i neverbalne komunikacije u osoba sa teškoćama u razvoju (intelektualnim teškoćama, tjelesnom invalidnošću i hroničnim bolestima, sljepoćom i slabovidnošću, teškoćama autističnog spektra, višestrukim teškoćama, cerebralnim teškoćama koji prate starenje, potrebom za augmentativnom i alternativnom komunikacijom).

Socijalni pedagog je nezavisan stručnjak, čije se osnovne aktivnosti ostvaruju na području prevencije, tretmana i posttretmana djece, mladih i odraslih osoba s rizikom za teškoće ili s teškoćama u ponašanju te se bave primarnom prevencijom, detekcijom, identifikacijom, dijagnosticiranjem, raznim intervencijama i tretmanom, procesuiranjem i naknadnom brigom za djecu, mlade i odrasle osobe s rizikom za teškoće ili s teškoćama u ponašanju, te njihovim socijalnim okruženjem, u funkciji odgoja, socijalizacije, rehabilitacije i socijalne integracije.





Edukacijski rehabilitator je stručnjak koji je osposobljen za pružanje sveobuhvatne podrške osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju. To podrazumijeva rad sa djecom i odraslim osobama s oštećenjem vida, motoričkim poteškoćama, intelektualnim teškoćama i kombiniranim smetnjama.

Edukacijski rehabilitator prepoznaje i uočava potrebe svakog djeteta, teškoće u razvoju koje se mogu pojaviti te faktore rizika u ranom razvoju djeteta. Kroz odabir primjerenih tehnika procjene, edukacijski rehabilitatori provode procjenu, integriraju podatke iz različitih izvora procjene te rade na praćenju ishoda procjene za izradu individualiziranih odgojno-obrazovnih programa.

Pored rada s djecom, važno područje rada su i roditelji djece s teškoćama u razvoju. Uloga edukacijskog rehabilitatora  je upoznati roditelja s vrstom i stupnjem teškoće kod djeteta, te pružiti podršku u prihvaćanju i razumijevanju djetetove teškoće. Također, edukacijski rehabilitator daje smjernice  kako i na koji način roditelji mogu pomoći djetetu i olakšati mu razvoj u obiteljskom okruženju. Suradnja i zdrava komunikacija  roditelja i stručnjaka je važna karika u razvoju djeteta.

Edukacijski rehabilitator Vam nudi:

  • rano otkrivanje
  • timsku dijagnostiku
  • procjenu: potreba za podrškom, u svrhu izrade individualiziranih programa, osobno usmjerenih i obiteljsko usmjerenih planova podrške te procjenu profesionalnih interesa i sposobnosti
  • ranu intervenciju
  • promicanje prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja, kao i osoba s invaliditetom u zajednici
  • edukacijsko – rehabilitacijske individualne i/ili grupni postupke i programe
  • odgojno – obrazovni rad s djecom s većim teškoćama u razvoju
  • edukacijsko – rehabilitacijsku superviziju
  • konzultacije / savjetovanje
  • suradnju
  • timski rad
  • edukacijske aktivnosti
  • edukacijsko – rehabilitacijska stručna i znanstvena istraživanja
  • edukacijsko – rehabilitacijsku evaluaciju

DNEVNI CENTAR ANGELUS

Nalazite se na službenoj web stranici Dnevnog centra Angelus. Dnevni centar Angelus je organizacijska jedinica Udruge roditelja djece s posebnim potrebama Angelus iz Domaljevca. Organe upravljanja Centrom (Upravni odbor i Predsjednik udruge) i uposlenike Dnevnog centra Angelus možete kontaktirati samo preko službenih adresa za kontakt koje su postavljene na ovoj stranici. Svi drugi kontakti se mogu smatrati irelevantnim.

Copyright UDRUGA ANGELUS 2023. Sva prava pridržana.